Humanist Vampire Too Sensitive to Kill

  • Canada Vampire humaniste cherche suicidaire consentant (meer)
Trailer 1

Samenvattingen(1)

Je zult maar vampier zijn; niet alleen ben je dankbaar onderwerp voor regisseurs die een loopje met je nemen, je bent ook nog ’s onsterfelijk en moet iedere dag erop uit om de aderen van onschuldige burgers leeg te zuigen. Geen wonder dat de 62-jarige Sasha (Sara Montpetit) – die eruitziet als een adolescent – aarzelt om in de voetsporen te treden van haar vampierfamilie. Gelukkig verzamelt Sasha’s vader zakken met bloed voor z’n geliefde dochter, die ze in sneltreinvaart naar binnen klokt – bloed blijft bloed. Alles wordt anders als Sasha’s moeder vindt dat Sasha zelf erop uit moet; dolend door de straten van Montréal ontmoet ze Paul, een gepeste middelbare scholier met zelfmoordneigingen. Een lovestory bloeit op, met onverwachte verwikkelingen. (EYE Film)

(meer)

Recensie (3)

Prioriteit:

POMO 

alle recensies van de gebruiker

Engels A vampire Addams Family? An endearing comedy about a kind young vampiress who doesn’t want to kill anyone and an emo boy who doesn’t want to live. And they fall in love with each other. A slow film with the dark colors of night, but also with gentle perception of the central characters’ feelings and refreshing humorous interludes. Humanist Vampire is by no means groundbreaking, but it is an enjoyable film that is definitely more meaningful than the pseudo-artsy A Girl Walks Home Alone at Night about a similar young vampiress.  [Sitges Film Festival] ()

Goldbeater 

alle recensies van de gebruiker

Engels A low-key relationship comedy about vampires that doesn't try to tackle any deeper ideas and themes like other, earlier similarly-themed films, but is still inherently fine. ()

RUSSELL 

alle recensies van de gebruiker

Engels The intriguing, almost watchbait title of Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person immediately grabs attention. The film itself blends the poetry of Let the Right One In, the aesthetics of What We Do in the Shadows, and the existentialism of Only Lovers Left Alive. However, it doesn’t bring anything particularly unique to the table and ends up feeling like a watered-down version of its thematic predecessors. It’s not a bad film, but I think I’ve had my fill of vampire stories, and this one just didn’t captivate me. The standout was Sara Montpetit as Sasha, who reminded me of a young Winona Ryder – but beyond that, it didn’t leave much of an impression. ()