Samenvattingen(1)
A giant of early Soviet revolutionary cinema, Vsevolod Pudovkin overwhelmed the film world with his masterpieces based in montage, the creation of a psychological whole from short pieces of thematically-related film. Intensely dramatic and personal, "The End of Saint Petersburg" follows a Russian peasant from life on a farm to union work in the big city, through the turmoil of World War I and into the Russian Revolution. (officiële tekst van distribiteur)
(meer)Acteurs
Vera Baranovskaja
Keizerrijk Rusland
Beste films:
Mať (1926)
Tonka Šibenice (francouzská verze) (1930)
Koněc Sankt-Peterburga (1927)
Aleksandr Chistyakov
Beste films:
Mať (1926)
Koněc Sankt-Peterburga (1927)
Dezertir (1933)
Ivan Chuvelyov
Keizerrijk Rusland
Beste films:
V ljuďach (1939)
Koněc Sankt-Peterburga (1927)
Deti kapitana Granta (1936)
Vladimir Fogel
Keizerrijk Rusland
Beste films:
Po zakonu (1926)
Děvuška s korobkoj (1927)
Treťja měščanskaja (1927)
Всеволод Пудовкин
Keizerrijk Rusland
Beste films:
Mať (1926)
Ivan Groznyj II: Skaz vtoroj - Bojarskij zagovor (1945)
Ivan Groznyy (1945)
Alexandr Gromov
Beste films:
Mať (1926)
Koněc Sankt-Peterburga (1927)
Dom na Trubnoj (1928)
Nikolaj Chmeljov
Beste films:
Koněc Sankt-Peterburga (1927)
Anna Zemtsova
Beste films:
Mať (1926)
Koněc Sankt-Peterburga (1927)
Sergey Komarov
Keizerrijk Rusland
Beste films:
Po zakonu (1926)
Koněc Sankt-Peterburga (1927)
Dezertir (1933)